Thursday, May 26, 2011

apabila habis sekolah :)

Pertama sekali saya ingin bersyukur kepada ALLAH !!
kerana umi saya tidak memaksa saya untuk terus berkahwin selepas tamat nye sekolah :)

So, ape sebenarnnyee pekara yang selalu dirancang oleh anak-anak muda selepas
mereka tamat sekolah ! Terdapat beberapa 'plan' yang dibuat oleh mereka ini .. 
ada yang merancang hidup mereka untuk berjaya  dan 
ada juga yang merancang hidup mereke ke arah .. yg sememang nyee x bearah =.=
tapiiii.... 
ada juga yang buat bdoh dan konon-konon beserah kepada takdir tentang masa depan mereka (pdhl mls).. 

Okay hari ini . pada petang yang rajin tulis blog ini :)
ingin menyatakan beberapa ciri2 dari pekara-pekara di atas :)

*Contoh anak muda HARAPAN BANGSA =D
 *Lepas jee mereka habis SPM , (masa lepas last paper)  mereka x menjerit kegembiraan ! sbb keputusan belum tahu :)
*Semasa menunggu result keluar . diorg meghitung hari dan dlm masa yang sama mereka bekerja untuk mengumpul duit supaya mudah apabila hendak menyambung pelajaran. :)
*Lepas dah tahu keputusan mereka kalau lulus dengan cemerlang mereka akan nangis dan akan terus memiikirkan 'U' mana yg mereka nak mohon :)
*Lepas dapat masuk 'U' mereka berjaya . kluar baruu memikirkan hal-hal kawin ! (lepas mereka kawin aku xtahu nak cerita ape ) fhm2 lah . hehe :)

*Okay part yg kedua ! Contoh anak muda GALOK ! BENGONG ! 

* Mereka neh , habis jee SPM (last paper ) dah buat perangai BENGONG diorg tu. 
*Perangai yang mereka2 neh suka amalkan ialah :
* baling buku a.k.a koyak buku
*baling-baling sampah , lagi CACAT baling2 tong sampah dr tgkt ats smpai ke bawah ! =.=
*PALING AKU MENJIRAP baling-baling air dekat kawan-kawan yg xbersalah
 (sbb aku pernah jadi mangsa keadaan tu yg marah sangat tu ) hehe.
*Semasa menunggu result duduk rumah membesarkan ape yang bolehh dibesarkan dan menghabiskan duit mak bapak ! 
*Lepas dapat jee result ! GAGAL nangis , LULUS pun nangis (lulus je k) erhg ! 
*Lepas dapat result tak nak smbung belajar , alasan tak ingin meninggalkan keluarga tersayang !
(padahal rindu dekat 'BF' or 'GF' takot kne curi )
anyway org2 mcm neh xkan dapat yang comel atau cntik k :)

Fuuuuuh!  pnjg post aku kali ini . So korg fikir korg yang mana satu . yang aku tulis neh baru sikit ,kalau aku tulis semua , maybe satu bolg aku penuh dgn cerita neh jee. 
*renung2kan. masih sempat kalau nak berubah dan memulakan buah pemikiran untuk berfikir tntg 
MASA DEPAN ! 



No comments:

Post a Comment